SMS Berantai

Assalamualaikum wbt dan selamat sejahtera.
Post ni dan post2 akn dtg kita bt secara santai je la.senang utk semua org.^^
Sesape yg ade Hp/telefon bmbit mesti konfemnye r dpt sms berantai kdg2.
ade yg x pnah dpat sms berantai?msti ade nye
bg yg x pnah dpat,atau rse2 die x dpat
ni salah 1 contoh sms berantai

'antar bla,bla,bla pada 10org kengkwn len,kalo x anta nnt hidop lu suwey kne blax3.'

itu sms berantai nye spesis.ade yg spesis x berserta dgn 'ugutan',

1 bnda yg agak mcm kita rse serba salah kalo x anta sms berantai pd kwn2 kita ni slalunye sbb 'ugutan2' ni la.Tambah2 kalo pasal agama.

Tp pada aku,xkan la sebab kita x hantar msg ni kita akan ditimpa malang.ape yg org memula bt msg berantai ni tau ke apa akan jd pd seseorg tu kalo kita x anta msg berantai?
bukanke hidop mati,mse dpan,qada' dan qadar tu ditgn Allah swt.ni memandai2 kate kalo kite x anta msg tu Allah swt laknat la ape la.Mmgla kdg2 msg yg mintak dihantar pd teman2 yg len tu bgus,tp 'ugutan' tu merosakkan semua.biarlah kita hantar dgn ikhlas supaya dpat berkongsi sesuatu yg baik tanpa ada paksaan.

(kalo de sesape trase atau rse x puas ati psl post ni jgn mare,sekadar memberi pndpt.kalo salah tlg betulkan.anda bebas utk tngglkan komen)

-GiLa HarImaU-
  • Yup. tapi pada saya bergantung pada isi dan kandungan msg tu sendiri.kalo xde unsur2 negatif cam kesan2 negatif yg kita memandai bt,rsenye xla salahkan?lebih bermanfaat kalo kita bt msg berantai perkongsian ilmu atau maklumat yang sahih shj.bkn palsu.tq sbb komen.bertambah la harapnya ilmu kita.Insya Allah =)

Catat Ulasan

Kongsi bersama saya.